QR-koder er nå ”i tiden”. Derfor interesserer det sikkert også deg. Promo Norge har nå spesialisert seg og kan nå tilby ”QR-generator” som kan benytts i annonser, webannonser og andre steder der dine kunder ferdes.
QR-koder vil bety en revolusjon i kommunikasjonen mellom leverandør og kunde – både før og etter at en handel er avsluttet – uansett virksomhetens bransje og størrelse.
Her kan du lese noen flere sitater fra artiklene i DN:
”Gir varene liv” og ”Kode for økt salg”
Litt om QR-koder – og hvordan du kan benytte dem i din markedføring
Når bruk av QR-koder beskrives i media, kan man få inntrykk av at dette er virkelig «framtidsgreier». Det er det ikke. Egentlig er en QR-kode bare en tekst eller link som er konvertert til et bilde.
Når noen leser bildet med en skanner – for eksempel på mobil – blir bildet omgjort til den teksten som er skrevet opprinnelig.
Når koden er laget, kan den kopieres og legges inn i Word-dokumenter (brev), trykksaksoriginaler (plakater, annonser, etc), eDM/nyhetsbrev, etc.
QR-koder er enkle å lage, og kan brukes i veldig mange sammenhenger uten videre.
F.eks når man skanner og får opp en video, skyldes det at mobilen leser bildet, tolker teksten – som egentlig er webadressen til videoen. Tilsvarende for nettsider, opplasting av pdf-dokumenter og mp3-filer.
Når man skriver en tekst, kan den enkelt konverteres til en QR-kode/bilde. Når bildet skannes, vises teksten i klartekst på mobilen, og kan leses når som helst. Dette er framtiden.