Ukategorisert

QR-koder er populært nå

QR-koder er populært nå

QR-koder er nå ”i tiden”. Derfor interesserer det sikkert også deg. Promo Norge har nå spesialisert seg og kan nå tilby ”QR-generator” som kan benytts i annonser, webannonser og andre steder der dine kunder ferdes.

QR-koder vil bety en revolusjon i kommunikasjonen mellom leverandør og kunde – både før og etter at en handel er avsluttet – uansett virksomhetens bransje og størrelse.

Her kan du lese noen flere sitater fra artiklene i DN:
”Gir varene liv” og ”Kode for økt salg”

Litt om QR-koder – og hvordan du kan benytte dem i din markedføring

Når bruk av QR-koder beskrives i media, kan man få inntrykk av at dette er virkelig «framtidsgreier». Det er det ikke. Egentlig er en QR-kode bare en tekst eller link som er konvertert til et bilde.

Når noen leser bildet med en skanner – for eksempel på mobil – blir bildet omgjort til den teksten som er skrevet opprinnelig.

Når koden er laget, kan den kopieres og legges inn i Word-dokumenter (brev), trykksaksoriginaler (plakater, annonser, etc), eDM/nyhetsbrev, etc.

qr-markedsforing

QR-koder er enkle å lage, og kan brukes i veldig mange sammenhenger uten videre.

F.eks når man skanner og får opp en video, skyldes det at mobilen leser bildet, tolker teksten – som egentlig er webadressen til videoen. Tilsvarende for nettsider, opplasting av pdf-dokumenter og mp3-filer. 

Når man skriver en tekst, kan den enkelt konverteres til en QR-kode/bilde. Når bildet skannes, vises teksten i klartekst på mobilen, og kan leses når som helst. Dette er framtiden.

GDPR

Google Analytics

Vi benytter analyseverktøyet Google Analytics for å studere trafikk, bruksmønstre og trender på dette nettstedet. Dataene som samles inn brukes for å optimalisere brukeropplevelsen og tilpasse innholdet på nettsiden. I henhold til Googles retningslinjer for bruk av Google Analytics samles det ikke inn personlig informasjon om deg som bruker. Dataene som samles inn lagres på Googles servere.

 

Google Tag Manager

Håndterer sporingskoder og refererer til sporingsoppsett og tracking til 3.partsløsninger som Universal Analytics (Google Analytics). Alt av sporingskoder kjøres og håndteres via Google Tag Manager

Hva lagres: Dine bevegelser på lofotkraft.no. All data er anonymisert og vi lagrer ingen sensitiv informasjon. Brukes til optimalisering av nettsiden og tjenester.

 

Hotjar

Anonyme data om dine bevegelser og interaksjon med lofotkraft.no. For å hjelpe oss å forstå hvordan besøkende samhandler med nettstedet vårt, registrerer Hotjar besøkendes økter. Hotjar-skriptet er en websocket-tilkobling som sender følgende informasjon til Hotjar-serverne:

- HTML-endringer som skjer mens den besøkende bruker sidene dine

- Musbevegelser

- Museklikk

- Scrolle-bevegelser

- Tastetrykk for hvit-listede handlinger

- Statistikk for om visningsstørrelsen for nettleser endres

Hver hendelse som spores, lagres i Hotjars sky-database ved hjelp av et tidsstempel som senere brukes til å spille av hendelsene i sekvensiell rekkefølge. Hotjar-skriptet sporer besøkende når de besøker forskjellige sider ved hjelp av en første-parti "cookie", slik at man kan spille av hele sesjonen i et enkelt opptak. Ingen sensitive informasjon eller brukerinformasjon hentes eller lagres.