Lofotkraft Intranett

Lofotkraft ønsket et intranett som de ansatte har etterlyst etter en stund med en eldre løsning som ikke fungerte optimalt. Vi kom da inn og fikk oppdraget med å utarbeidet et helt nytt intranett. Plattformen er den samme som for konsern-nettstedet Lofotkraft.no, noe som muliggjør gjenbruk og bedre kjennskap til løsningen. Intranettet er styrt slik at kun ansatte som er på jobb får tilgang hver gang de går på sin PC/Mac/iPad/Smarttelefon. Løsningen er også tilgjengelig via login om de ønsker å gjøre endringer hjemmefra eller på reise. Løsningen inkluderer også et sentralt ansatteregister som gjenbrukes både som brukerbase med rettighetsstyring og som ansatteliste på konsern-nettstedet lofotkraft.no.

Andre funksjonaliteter som er med:

  • Rask innlegging av interne nyheter
  • Frontend innlegging av viktige bokmerker
  • Frontend innlegging av egne snarveier
  • Frontend oppgaveliste knyttet til deg som ansatt
  • Avd. ledere kan opprette egne blogger som vises på startsiden
  • Integrering opp mot eksisterende bookingløsning for biler/møterom
  • Utviklet en egen aktivitetskalender som viser alt som skjer, samt henter bursdagsdatoer fra ansattelisten.
  • Rettighetsstyrt løsning som gradvis kan åpnes for hvem som kan gjøre hva.
  • Felles intern filutveksling for alle ansatte
  • Felles bildearkiv for selskapet
  • Felles ansatteliste med bilder og interne roller som gjenbrukes på konsern-nettstedet lofotkraft.notablets-lofotkraft-intranett